Ieder bedrijf is uniek en hebben allemaal eigen kwaliteiten waarmee ze zich onderscheiden van anderen. Een goed doordachte huisstijl is enorm belangrijk om jouw bedrijf of merk eruit te laten springen.
Maar wat is een huisstijl eigenlijk?
Veel mensen denken dat een huisstijl ophoudt bij een logo. Een ander woord voor huisstijl is “branding”. Alles wat met je bedrijf, “brand”, te maken heeft hoort bij je huisstijl. Denk bijvoorbeeld aan:
- Visitekaartjes
- Social Media
- Website
- Print (brochures, briefpapier, menukaarten, flyers, etc.)
Als al deze producten dezelfde unieke stijl hebben val je op als bedrijf en word je daarnaast ook herkent. Herkenning van je product of bedrijf is enorm handig voor je (toekomstige) klanten. Hierdoor zullen ze vaker naar je komen en doorvertellen.
Hoe val je op?
Een gele M, een hap uit een appel of een oranje leeuw. Een aantal bedrijven heeft een dusdanig sterke huisstijl gecreëerd waardoor iedereen ze kent zonder dat je de naam noemt. Door mensen een bepaald gevoel te geven met je huisstijl val je op. Gebruik dan ook kleuren en eventueel een beeldmerk die bij je bedrijf past. Als je dit allemaal voor elkaar hebt ben je op de goede weg. Maar dat is niet het enige, want als je op bent gevallen bij je potentiële klant, kunnen ze niet om je heen en komen ze vaker bij je terug.
Ben jij benieuwd hoe jij je huisstijl kan omgooien of opzetten? Neem dan contact met ons op zodat wij met jou mee kunnen denken.